Vientiane, Laos - Reisverslag uit Yangshou, China van kirsten meijer - WaarBenJij.nu Vientiane, Laos - Reisverslag uit Yangshou, China van kirsten meijer - WaarBenJij.nu

Vientiane, Laos

Blijf op de hoogte en volg kirsten

02 Oktober 2014 | China, Yangshou

02-10-2014De vlucht verloopt prima. In anderhalf uur ben ik in vientiane. Het is hier weer een uur vroeger dag in China. Ik ga in de rij staan voor een visum. Deze is makkelijk te verkrijgen. Je levert je paspoort in, wordt bekeken, je levert je formulier met adres waar je verblijft, betaalt in dollars en je hebt een visum.

Met de taxi ga ik naar het hostel. Ik ben gewend aan afdingen in China, deze taxi valt niet af te dingen en ik laat me rijden naar mijn hostel dat op 5 minuten loopafstand van de mekongrivier ligt en een kwartier lopen naar de markt. Daartussen ligt nog een tempel. Ik heb een tweepersoonskamer geboekt. Met vette airco is dit wel het meest rommelige hostel tot nu toe. Ik vertrouw de Dorms niet vandaar de twee persoonskamer. In yangshuo is overigens mijn handige hoofdbanden gejat dat ik van mijn hardloopgroep kreeg, hmm, jammer. Ik Skype wat.
Ik ga wat eten in een tentje met uitzicht over de mekong rivier. Ik heb vanavond krokodil gegeten. In het tentje staat Europese tv aan, en er wordt Eric clapton gespeeld door de gitarist. Ik moet erg wennen aan deze westerse taferelen zo na China.
Overigens, heerlijk, ook in Laos.

03-10-2014
Vandaag sta ik om 12.00u op.
Ik Skype wat, loop wat over de markt, relax vandaag.

04-10-2014
Vandaag met de bus naar vang vieng. Wat is Laos mooi en groen. Langs de kant staan palmbomen, er zijn veel planten, veel bergen. Geen bloemen. Die zullen er vast in het voorjaar zijn. Aangekomen in vang vieng neem ik de tuktuk naar mijn hostel. Deze schijnt om de hoek van het hostel te staan dus das kassa voor de tuktukrijder. Het hostel is prachtig en rustig. Je kunt er voor een prikkie verse juichen krijgen, mangojuice, ananasjuice, enzovoort. Voor 1,50 en later in luang prabang voor 1,00. Versgemaakt. Voor mij iedere dag wel 1 of 2. Jummie.nu ik dit schrijf, hoor ik krekels, cybillen, wat mensen praten. Het is hier rustig, er staat een tv aan.ik lig in een hangmat in het hostel. In het restaurantje waar ik vanavond at ontmoette ik Aaron, een jongen uit Texas waarmee ik nog n drankje heb gedronken.
Vis gegeten uit de rivier. Mmm

5-10-2014
Heerlijk geslapen. Ontbijt. Omelet met brood, 2 fruitshakes, voor in totaal 3,50 euro. Gedoucht en ga in een tube. De mensen zijn hier relaxten dan in China. Maar toch heb ik minder kontakt met hen. Heb het gevoel dat ze alleen op geld uitzien. Ze zien dollartekens bij je en je moet erop letten dat je afdingt, ookal is het maar 0,50 eurocent. Vandaag de tube,waar vangvieng om bekend is. Langs de kant staan barren waar je met je rubberen band naartoe drijft via de rivier. Na mijn sobere maand China, mag het. In het verleden zijn er veel mensen verdronken omdat er teveel barren waren en er teveel werd gedronken. Nu zijn er vier barren. Ik ben met n groepje. Bij iedere bar waar je bier besteld krijg je er n shotje laowhiskey en n armbandje bij. Er zijn in totaal vier barren. We gaan ze alle vier af. Het is niet echt mijn manier van reizen maar het mag even en ik ben niet eens dronken. ( moet deze tekst netjes houden voor mijn familieleden die dit lezen)...
Na de bar lekker eten in een restaurantje waar een ladieboy me helpt. Ze heeft een zware stem en staat te zwaaien met haar kont. De volgende dag eet ik er overigens weer, nadat ik ik naar de blue lagoon, een rivier en een grot ben geweest waarnaar ik met de fiets ben gegaan.
Ze zegt me wat ik de dag ervoor heb gegeten en vraagt: are you tired after cycling? Ik zeg ' no., i'm full of energy. Waarop ze antwoord aha, lost of energy.....terwijl ik met een jongen uit Amerika, een homo jongen die in vientiane werkt zit te eten. (Is that you're boyfriend?)

Vieng vieng was aardig, maar geen topper. Ik moet nog steeds wennen en denk vaak aan China.

De volgende dag vertrek ik weer
Wel na een overheerlijke shake, naar luang prabang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Bangkok, Thailand

17 November 2014

Ko chang, Thailand

13 November 2014

Ko rong, Cambodja

28 Oktober 2014

Siem reap, Cambodja

25 Oktober 2014

4000 Islands, Laos
kirsten

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 7650

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: