Ko rong, Cambodja - Reisverslag uit Ko Rong Khon, Thailand van kirsten meijer - WaarBenJij.nu Ko rong, Cambodja - Reisverslag uit Ko Rong Khon, Thailand van kirsten meijer - WaarBenJij.nu

Ko rong, Cambodja

Blijf op de hoogte en volg kirsten

13 November 2014 | Thailand, Ko Rong Khon

13-11-2014

Vandaag vaar ik vroeg met de boot naar het eiland Ko Rong. Het water is ontzettend helder en we gaan met de snelle boot. Vreemd om zo'n moderne snelle speedboot te zien naast de kleine houten bootjes van de bevolking. Maargoed. De vierde stop is ko rong. Waar ik naar op zoek ben is stilte. Geen mensen. Alleen me myself and i. Het eerste eiland is niet ko rong, ziet er rustig uit met houten bungalows aan de kant van de zee. Ik stap bijna uit. Het ziet er bountyachtig uit. De vierde stop is ko rong. De plek waar we aanmeren is druk. Er zijn bars, er is muziek, er zijn veel mensen. Ik wil alleen zijn, enkel alleen. Ik baal dat ik niet ben uitgestapt bij het eerste eiland. Het schijnt wel heel prijzig te zijn.
Ik hoor dat er aan de andere kant van het eiland een rustige plaats is waar heen kip komt. Ik neem de boot en ga daarnaartoe. Het is er werkelijk rustig. Er is 1 tentje waar ze houten bungalows verhuren. De baas is een dikke Fin en hij heeft twee werknemers. Alhoewel. Ze zijn de hele dag stoned. Wat kun je anders doen...ik ben alweer thuis nu ik dit schrijf...
Ik huur een bungalow. Heerlijk een bungalow voor mij alleen!!! Mijn bungalow heet king cobra. Hij is vernoemt naar een cobra die onlangs in de toilet is gevonden. Het schrikt me niet af. Ook geeft hij aan dat hier veel ratten zijn. De bungalow heeft veel kieren en gaat. De wind waait door mijn huis. Ik heb prachtig uitzicht op zee. Ik leg mijn tas binnen en ga wat eten in het ' restaurantje'. Het enige dat op de kaart staat is rijst met groente, vlees of noodles met groente of vlees. Simpel, doch lekker na het reizen. Na het eten neem ik een duik in de zee. Mijn eigen grote zwembad. In een hoek bij een boom staan en zitten een aantal Cambodjanen. De eerste nacht lag ik de hele nacht wakker. Ik hoorde getrippel door mijn kamer en er sprong ook iets harig op mijn bed dat ik voelde met mijn voeten. Het katje dat bij de bar hoorde kon het niet zijn, dus het moet een rat zijn geweest. Ik zag ik schaduwen over me heenkomen en dacht dat er iemand in mijn bungalow was. Ik heb de hele nacht stijf gelegen, wachtend tot de zo'n opkwam. De dieren en enge wezens waren verdwenen. De schaduwen die ik zag waren schaduwen van bomen naast mijn bungalow. Door de houten kieren kon je dat zien. De rest van de nachten heb ik overigens heerlijk geslapen!edere dag rond drie uur en vijf uur komen er toeristen vanaf de andere kant van het eiland gelopen door de jungle. De mannen varen ze met hun boten weer terug.
Ik blijf een aantal dagen op deze plek. Zwem wat, eet wat, praat met de Fin,zon. Er is geen internet of WiFi. Heerlijk rustig, al zeg ik het Zelf.
Nog 1 dagje aan de bar kant en dan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Rong Khon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Bangkok, Thailand

17 November 2014

Ko chang, Thailand

13 November 2014

Ko rong, Cambodja

28 Oktober 2014

Siem reap, Cambodja

25 Oktober 2014

4000 Islands, Laos
kirsten

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7640

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: