Ko chang, Thailand - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van kirsten meijer - WaarBenJij.nu Ko chang, Thailand - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van kirsten meijer - WaarBenJij.nu

Ko chang, Thailand

Blijf op de hoogte en volg kirsten

17 November 2014 | Thailand, Ko Chang

17-11-2014

Vandaag reis ik af naar Thailand, het eiland ko chang voor de Thaise kust. Met veel mensen in een te klein busje, heerlijk op elkaar gepropt.
We komen aan bij de grens. Bij de Thaise grens krijg je alleen een stempel in je paspoort en wordt dat als visum gerekend. Je hoeft niet te betalen zoals in de overige landen waar ik ben geweest. Ik sta met een paar Italianen in de rij en een Engelse meid die heel sneaky heel erg goed is in voorkruipen. Ze doet het op n fantastisch manier. Loopt ver van de rij af en voegt zich tussen de mensen. Ik zag het en gaf haar een compliment hoe goed ze dat deed. Daarnaast komt er een vrolijke man op me af. Hij vraagt of ik op een snellere manier een stempel in mijn paspoort wil. Dan hoef ik niet zo lang in de rij te staan. Voor drie dollar kan hij het voor me regelen. Ik bedank hem vriendelijk. Ook vraagt hij of ik alvast een bootticket bij hem wil kopen voor 10 dollar, dan hoeft dat niet meer bij de boot. Wederom bedank ik hem vriendelijk. Hij loopt naar degene die achter mij in de rij staat.Weer de bus in, de boot op. Alles sloot goed op elkaar aan. De verbindingen waren goed geregeld, de wegen waren goed. En er rijden veel meer auto's in Thailand. En ze rijden links. Dus das wennen en uitkijken met oversteken. De mensen zijn zeer goedlachs, gaan vriendelijk met je om.
Ik had op internet n goed hostel ontdekt, THE pajamas. In de avond na een lange dag reizen kwam k aan. Het was n vrij nieuw gebouw, net een maand open, met een zwembad. Echt perfect, op honderd meter van het strand! Hier ben ik tien dagen gebleven. Ik wilde alleen zon,zee, water, uitrusten van de reis. Ik sliep in een dorm met airco. In het restaurant naast het hostel werkten allerlei ladyboys en het eten was er verrukkulluk! Ik heb tien dagen gezond, ontspannen, leuke mensen ontmoet, alleen geweest. Ik kon bepalen wat ik deed, wanneer ik ging zwemmen, wanneer ik sliep, wanneer ik ging eten. Ik voelde me rijk en voldaan.Ik heb 1 dag gesnorkeld. Daar ontmoette ik een stelletje dat in Finland woonde. Zij was schrijfster. Hij Australiër die was verhuisd. Ik vond snorkelen eng. Het onder water zijn met mijn hoofd en dan ademen. De man had een half uur mijn hand vastgehouden zodat ik rustig werd. Vervolgens bleef hij op een aantal meter bij me vandaan om te kijken of het goed ging. Ik had een zwemvest aan. Op het eind van de dag kon ik en alleen en zonder zwemvest. Echt een overwinning op mezelf! Nog even naar het apeneilqnd gegaan. Ik kon alles doen wat ik wilde. Dat voelde goed. Een aardige meid uit Zweden ontmoet. Het personeel was aardig. Vaak dronken we in de avond nog een biertje bij het zwembad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Chang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Bangkok, Thailand

17 November 2014

Ko chang, Thailand

13 November 2014

Ko rong, Cambodja

28 Oktober 2014

Siem reap, Cambodja

25 Oktober 2014

4000 Islands, Laos
kirsten

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 7622

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: