4000 Islands, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van kirsten meijer - WaarBenJij.nu 4000 Islands, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van kirsten meijer - WaarBenJij.nu

4000 Islands, Laos

Blijf op de hoogte en volg kirsten

25 Oktober 2014 | Laos, Luang Prabang

25-10-2014

Weer eens vroeg op. Weer n een busrit, een boottochten en daar was k, don det. Bekend eiland van de 4000 Islands. Een klein eiland, wel vrij veel toeristen, maar wel, however. Guesthousje uitgezocht, spullen neergelegd en naar de bar/ restaurantje gegaan waar ik wat kon eten. Heel relaxed. Je kon aan een tafel zitten met uitzicht op het water of op een kussen aan laag tafeltje lounchen. Ik zat even aan n tafel waar ik met n Fransman sprak die Ijn paspoort was kwijtgeraakt in vientiane en wachtte op n vriend die zijn paspoort zou komen brengen. Ik bood hem n drankje aan. Hij stond versteld dat n Nederlander dat deed hahaha. Maar ik mocht niet betalen. Hij wilde geld uitgeven om nog n beetje een goed gevoel te hebben. Haha. Prima, ook goed. Hij wilde een naaktstrand/club beginnen in Cambodja. Wish you lost of success!!
Heb hier zo'n beetje de hele middag met de Fransman zitten kletsen. Beetje geïnformeerd naar de kanotocht waarbij je zoetwaterdolfijnen zou zien. Dit wilde ik de volgende dag gaan doen. Ik werd de Fransman zat en ben op een andere plek gaan zitten, at er wat. In de avond stapelen de wolken zich hier op. En hoost het gigantisch. Heerlijk onder de pannen te zijn terwijl het water zich naar beneden stort. Ik voelde me heel veilig in don det. Ik heb bij andere guesthouses gekeken. Het zag er gelikt uit. Hier liepen kleine katjes rond, de eigenaar maakte wat grapjes en deed echt zijn best er iets van te maken. De huisjes waren verzorgd. Prima. Net iets buiten het centrum maar alsnog op drie minuten lopen afstand. In de avond liep er een klein jong katje met me mee tot aan mijn bungalow. Toen ik de deur opendeed liep het pontificaal naar binnen en ging op mijn bed liggen. Misschien zat het beest wel onder de vlooien. Het Krabbé niet, maar ik vond het best een soort knuffeldier naast me te hebben. Het lag lekker tegen me aan. Heel lief. De volgende ochtend toen ik de deur opendeed vertrok ze weer.

26-10-2014

Vandaag de kanotocht. Vroeg op, ontbijt zat inbegrepen bij de prijs. Met een groep van ongeveer 10 man liepen we naar de kano opslagplaats. Daar kreeg ieder een kano en je kon n plastic tas huren zodat je camera o.i.d. Niet nat werd.
We zaten met twee personen in de kano. Er waren n aantal Duitsers, Nederlanders en ik zat met n Spanjaard in de kano. Hij achter, ik voorop. Toen iedere gesetteld was gingen we op weg. Het had de avond vooraf gestort, maar nu scheen de zo'n weer. Flink smeren. We voeren met de stroom van de rivier mee. Af en toe waren er versnellingen en moest je flink peddelen om met de stroom mee te gaan. Mijn kanopartner en ik waren direct al goed op elkaar afgestemd en al snel lagen we op kop. Er waren twee begeleiders mee. En we werden natuurlijk teruggefloten. 1 begeleider voorop de meute, 1 achteraan. De natuur was prachtig, het was stil en je hoorde het water. We werden flink op de proef gesteld met kanotocht om met de stroom mee te varen i.p.v. In een takkenbos op n klein eilandje in het water te verzanden. Het gaf wel n kick. Soms voeren we razendsnel, soms verminderden we snelheid om ook van de omgeving te genieten en het op het water zijn. Heerlijk. We stopten op n plekwaar we konden eten. De kano's uit en door de jungle langs n enorme waterval naar het restaurantje waar heerlijk eten was gemaakt. Ik weet niet meer wat het was, maar het was lekker. We bleven n uurtje. En daarna gingen we verdr op pad, op weg naar de dolfijnen. Op n grote lege watervlakte, waar de mekong door liep en aan de overkant Cambodja te zien was, stopten we met kanoën. We wachtten af. 10 minuten, een half uur. Een uur en toen opeens riep n begeleider hard dat hij n dolfijn zag. De hele meute voer direct naar zijn plek. En ik zag 1 vin van n dolfijn en dat was het.maar ik was blij!
Een glanzende zilveren vin in de zo'n. Het was heel snel. Ik denk amper n halve seconde. De rest zag meer, ik hoorde mensen aaahhhh... Van ontzag roepen. Maar als ik hun kant opkeek was ik te laat. We voeren door. Kano's op de kar. Wij naast de kano's ook op de kar. Kano's op n andere plek weer uit de kar. Wij in de kano's. Weer op weg naar de finish, hoewel finish, het was geen wedstrijd. Naar don det. Het eiland. Rond 17.00u kwamen we aan. Wat n toffe dag. Lekker relaxen in n tentje met kussens op de grond en jawel even later barstte de regen weer los. Ik zat onder de pannen. Een biertje terwijl de regen voor me als n douche naar beneden kwam. Slapen. Ik wilde niet nog n dag op don det blijven. Naast het kanovaren was er weinig te doen. Ik bestelde n ticket voor de boot en bus naar Siem reap, Cambodja.

  • 17 November 2014 - 13:07

    JAn:

    Hey lang niks meer gezien van je in de verslagreeks.
    Mooi zo allemaal! geniet lekkerrrrr dooorrrrr!
    Groetjes
    Jan

  • 19 November 2014 - 11:47

    Kirsten:

    Hey, jan, doe ik. Zeker! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Bangkok, Thailand

17 November 2014

Ko chang, Thailand

13 November 2014

Ko rong, Cambodja

28 Oktober 2014

Siem reap, Cambodja

25 Oktober 2014

4000 Islands, Laos
kirsten

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 7632

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: