Luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van kirsten meijer - WaarBenJij.nu Luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van kirsten meijer - WaarBenJij.nu

Luang prabang

Blijf op de hoogte en volg kirsten

07 Oktober 2014 | Laos, Luang Prabang

08-10-2014

Wat leuk dat je je dag kan veranderen. Ik was van plan om de stad in te gaan, luang prabang. Omdat het mooi weer is en ik weet niet wat. Het weer morgen doet, ben ik naar de bekendste watervallen van luang prabang gegaan. Samen met vier meiden uit het hostel. De kuang si watervallen. Met de tuktuk heengereden. De kuang si waterval is niet 1 waterval maar bestaat uit meerdere watervallen waaronder 1 enorme. Hoe hoger je de berg beklimt hoe meer watervallen. Het was een steile berg te beklimmen, doch, niemand klaagt want we willen het zien. De natuur en watervallen zijn prachtig. Van lage kleine tot hoge zeer grote. Ik vind het fijn het geluid van kletterend water te horen, de pracht van de natuur te zien. De lucht is helder en er zijn in vergelijking tot China weinig toeristen.
Wanneer we de watervallen beklommen hebben komen we bij het zwemgedeelte. De kleren gaan uit, bikini's aan. Grappig, er zijn hier heel veel Koreanen en Chinezen die nu vakantie hebben.
Het water is heerlijk. Wanneer we hebben gezwommen komt er een vrouw, Europeanen of Amerikaans, naar ons toe heel erg boos. You know you cant swim in bikini's here. ITS written, you have to respect THE asian culture. En ze heeft gelijk. Ik zag allerlei meiden in bikini zwemmen dus deed dat ook. Toch, als we terug lopen zien we het bord hangen. I'm sorry.

Terug luang prabang een lekkere douche en de markt op. Voor 1 euro heb je een bord vol met eten.Kopen kopen kopen. Er zijn straat standjes met rokken, broeken, tafelkleden, portemonnees, armbandjes, kussenslopen, lampen. Van alles. Mijn hartje gaat er in ieder geval sneller door kloppen. En t is goedkoop...
Slapen in een achtpersoons dorm.

09-10-2014
Vandaag is het in de ochtend als zo'n 25 graden. Heerlijk dus. Ik doe al mijn souvenirs op de bus die ik tot nu toe heb gekocht.
Ik pak mijn tas opnieuw in, geef mijn kleding af om te laten wassen. Alles schoon, opgeruimd, een frisse start.
Na mijn zelfzorgmiddelen ga ik op pad. Ik bezoek verschillende tempels in de stad. Twee van de zeswelteverstaan. Ze zijn prachtig. Bladgoud, muurbewerkingen, gekleurde lampionnen, schoenen uit voor binnenkomst. De monniken lopen in oranje gewaden rond de tempel. Jongens, jonge mannen van rond de 20. Vanuit sommige tempels klinkt gezang, net als in China.
Vanuit de tempels loop ik naar de mekongrivier om daar te zitten in een restaurantje aan het water.
Vanavond is het feest, het lichtfeest. Een periodieke afsluiting van een periode van de boeddhisten in luang prabang. Overigens in heel Laos te zien. Er worden boten gemaakt van zo'n anderhalve meter met versieringen en kaarsen bovenop. Deze worden in de mekongrivier gelaten en drijven met de stroom de rivier af. Dit geeft een heel mooi beeld vanaf de kant van de wal met al die drijvende lichtjes.Dit gebeurt in het donker. In de avond is er een optocht waarbij de boten gedragen worden door zingende kinderen. Het is zoiets als de bloemencorso in Nederland. Achter elkaar lopen de verschillende groepen die behoren bij de boten met verschillende soorten muziek. Langs de kant wordt geapplaudisseerd en foto's gemaakt. Jawel de laotianen kunnen feestvieren. Dit gebeurt eens per jaar wanneer in de tiende maand de maan vol is.
De feestdag heet lao heua fai. Daarna slapen.

10-10-2014
Vandaag een relaxatie. Uitslapen, dagboek bijwerken, rondhangen rond hostel. Beetje eten in een lekker restaurant, fruitshakes. Genieten, slapen. Het reizen is best intensief. Een rustdag hoort erbij, ik twijfel of ik ook naar Vietnam zal gaan. Zie nog. Niet veel bijzonders. De volgende dag ga ik naar luang namtha.

11-10-2014

Pas om 17.00 naar luang namtha. In het hostel wordt gezegd 5 uur rijden. In werkelijkheid 10 uur. Geeft niet. Thats travelling. Ik boek een guesthouse en ga met de bus om 17.00. Op een zeeeeeer oneffen weg. Dus bus schudt heen en weer maar komt goed!!!

  • 15 Oktober 2014 - 18:44

    Frouke:

    Super gaaf allemaal Kirsten, zo te lezen heb je het super naar je zin!! liefs Frouke

  • 18 Oktober 2014 - 08:48

    Kirsten:

    Hai, fraude, dank, hoest met jou? Dikke kus vanuit Laos!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Bangkok, Thailand

17 November 2014

Ko chang, Thailand

13 November 2014

Ko rong, Cambodja

28 Oktober 2014

Siem reap, Cambodja

25 Oktober 2014

4000 Islands, Laos
kirsten

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7627

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: